dinsdag 11 september 2012

DIY, Making ombre nails || Eva


Ombre nails, dit idee zag ik een tijdje geleden op internet, vandaag maakte ik het na, zien hoe?, druk op de read more knop!


Oke, eerst zal ik vertellen wat je nodig hebt;



Als eerste heb je een sponsje nodig, ik gebruikte gewoon een schuursponsje.
Dan heb je drie nagellakjes nodig, ze moeten bij elkaar passen maar ze moeten niet te veel op elkaar lijken anders krijg je straks geen goede overgang.
Een topcoat is ook belangrijk, dan blijft je nagellak er langer op zitten.
Verder zijn watjes of wattenstaafjes en nagellakremover ook handig want er komt ook veel nagellak op je vinger.

Ik gebruikte trouwens deze drie lakjes:











Wit/ parel achtig kleurtje van Catrice











Roodachtig lakje uit Italiƫ











Knal roze nagelak van Gosh




Je zet eerst drie streepjes van elke nagelak onder elkaar, zoals ik deed boven aan, dat onderste was misluk hahaha, zorg dat er een goeie dikke laag opzit zodat het goed dekt.


Nu leg je je nagel tegen de drie streepjes aan, drukt het goed aan en dan haal je je vinger eraf, het maakt niet uit als het overal op je vinger zit, dat halen we straks weg. Dit herhaal je bij elke nagel, als de kleur niet meer goed zichtbaar is of vaag word moet je de streepje weer even overtrekken.


Nadat je alle vingers hebt gedaan komt er zo uit te zien, de nagelak zit overal. Dit kan je heel gemakkelijk weg halen met nagellakremover, gebruik een watje of een wattenstaafje.


Als de nagellak echt goed droog is kun je er topcoat overheen doen. Dit laat het meer glansen maar daardoor blijft het ook langer zitten. 


Dit is het eindresultaat geworden bij mij. Ik vind het echt heel erg leuk geworden en ik ga het zeker nog eens een paar keer doen met weer andere kleurtjes. Gaan jullie het ook doen??                                xx<33




Geen opmerkingen:

Een reactie posten